“Αλλαγές στο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης” αναφέρει ο καθηγητής Σπιλάνης

Συνέντευξη τον Λάμπρο Δεμερτζή έδωσε ο Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Διευθυντής του Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Ανάπτυξης Αιγαίου κος Ι. Σπιλάνης. Από τη συνέντευξη που δημοσιεύεται και στην kykladiki, σε άρθρο με τίτλο «Ιωάννης Σπιλάνης : “Απαιτούνται αλλαγές στο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης”», θα θέλαμε να απομονώσουμε και να τονίσουμε μερικά από τα σημεία που έθιξε ο καθηγητής.

Η συνέντευξη μπορεί να είχε θέμα την Σαντορίνη, αλλά πολλά από τα λεγόμενά του αφορούν γενικά νησιωτικούς προορισμούς και δη τις Κυκλάδες.

Δήλωσε λοιπόν μέσα στην συνέντευξη ο κος καθηγητής τα εξής σημεία, στα οποία συμφωνούμε απολύτως και επαυξάνουμε:

  • Ο υπερτουρισμός είναι θέμα αντίληψης· αφορά το πώς τον βιώνει ο καθένας και είναι η αίσθηση που έχουν τόσο οι κάτοικοι όσο και οι τουρίστες που βιώνουν την κατάσταση. Άρα δεν είναι κάτι που το ορίζει κάποιος από  έξω. Αν οι κάτοικοι νιώθουν ότι η ποιότητα ζωής τους υποβαθμίζεται ή οι τουρίστες αισθάνονται ασφυξία, τότε για εκείνους υπάρχει υπερτουρισμός.
  • Το «τέλος στις νέες κλίνες» δεν σημαίνει τέλος στον τουρισμό. Πρέπει να δούμε πώς θα αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν, κάτι που λέμε εδώ και χρόνια, αλλά δεν εφαρμόζουμε.
  • Να γίνει προσπάθεια για διάχυση του τουρισμού και σε άλλους μήνες, όπως τον Μάρτιο για παράδειγμα.

Ανατρέχοντας σε παλαιότερα δημοσιεύματα του EcoSerifos, θα δούμε πως η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της Σερίφου είναι μια πάγια θέση του μπλογκ. Διότι όχι μόνο μπορεί να αποσυμφορήσει τον φόρτο του καλοκαιριού, αλλά και να προσελκύσει τουρισμό υψηλότερου οικονομικού επιπέδου, το οποίο είναι ένα από τα ζητούμενα. Μην ξεχνάμε πως φέτος σε πολλούς δημοφιλείς προορισμούς στην χώρα ενώ είχαμε αύξηση επισκεπτών, υπήρξε μείωση εσόδων. Το αναφέρει εξάλλου και ο κος Σπιλάνης για την Σαντορίνη: «Φέτος τα νούμερα ήταν αρκετά εκκωφαντικά για τους 2 κυριότερους τουριστικά μήνες, τον Ίούλιο και τον Αύγουστο καθώς είχαμε αύξηση αφίξεων και μείωση εσόδων – αυτό είναι ανησυχητικό. Δεν πολύ συζητήθηκε στη δημόσια σφαίρα αυτό, πέρασε κάτω από τα ραντάρ».

Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος σημαίνει «ξεκολλάμε» από το κλισέ «Ήλιος, Άμμος, Θάλασσα», και επενδύουμε σε νέες, βιώσιμες μορφές τουρισμού: Φυσιολατρικό, Καταδυτικό, Γαστρονομικό, Περιπατητικό… Και η Σέριφος έχει επιπλέον και την μεγάλη ευκαιρία του Μεταλλευτικού τουρισμού. Στο χέρι μας είναι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *