5,2 χλμ. -2ω 30λ

ΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Η διαδρομή ξεκινάει από τον οικισμό του Καλλίτσου πλάι στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου στο ΒΑ άκρο το οικισμού και ανηφορίζει ομαλά με καλό μονοπάτι προς το Ξερό Χωριό, το οποίο καταστράφηκε από πειρατικές επιδρομές.

Στο πρώτο αυτό τμήμα της διαδρομής, θα συναντήσουμε λείψανα ενός ταβλόμυλου (του παλαιότερου και σπάνιου τύπου ανεμόμυλου με κατακόρυφο άξονα και ξύλινη φτερωτή που ήταν μέσα στο κτίσμα). Πλησιάζοντας το Ξερό Χωριό θα περάσουμε πλάι σε συστάδα με βελανιδιές. Λίγο παραπάνω θα δούμε έναν καλοδιατηρημένα περιστεριώνα, και θα κατηφορίσουμε σε χωματόδρομο προς τον Προφήτη Ηλία, με πανοραμική θέα. Ακριβώς απέναντι είναι το οινοποιείο Χρυσολωρά που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2015. Η διαδρομή από εκεί κατηφορίζει απότομα, με χτιστά σκαλοπάτια και μας οδηγεί στον ασφαλτόδρομο που τον ακολουθούμε για λίγο προς τα δεξιά. Ξαναπιάνουμε κατηφορικό μονοπάτι μέχρι το συνοικισμό Τριαντάφυλλο, με τα φροντισμένα περιβόλια.  Ακολουθούμε για λίγο χωματόδρομο και στη συνέχεια μονοπάτι περνώντας δίπλα από μια πηγή,  ένα  παλιό πατητήρι, ένα ασβεστοκάμινο και άλλα ερειπωμένα αγροτικά κτίρια. Ανηφορίζουμε σε ράχη ανάμεσα σε πεζούλες και ψηλότερα συναντάμε άλλη μια συστάδα με βελανιδιές. Στρίβουμε σε μονοπάτι αριστερά (ανατολικά) και περνάμε κοντά από την εκκλησία της Παναγίας Σκοπιανής. Αξίζει να κάνουμε μια παράκαμψη 100 μ για μια στάση στη βεράντα με την υπέροχη θέα στον Πλατύ Γιαλό, όπου κατεβαίνουμε με τσιμεντένια σκαλοπάτια. Συνεχίζουμε με μονοπάτι και στο τέλος χωματόδρομο για τον Καλλίτσο. Στα πρώτα ερείπια πριν το χωριό στρίβουμε δεξιά και βγαίνουμε στον άσφαλτο, στο σημείο που ξεκινήσαμε.