5,8 χλμ. – 3 ώρες

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΝΣΗ

Αφήνουμε τον κεντρικό ασφαλτόδρομο στο σημείο όπου υπάρχει μαρμάρινη πινακίδα προς Σκλαβογιάννη, Πρόδρομο, Αγία Θέκλα, Λιόμαντρα. Μετά από 3 χλμ κι αφού περάσουμε πλάι από τη μεγάλη εκκλησία του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου, φτάνουμε κάτω από το λόφο της Αγίας Θέκλας. Ο τσιμεντόδρομος στα αριστερά, οδηγεί στη Λιόμαντρα. Εμείς θα πάμε δεξιά στο δρομάκι που περνά κάτω από το ύψωμα. Σε 100 μ στα αριστερά μας ξεκινά το μονοπάτι για την Αγία Θέκλα. Αξίζει μια παράκαμψη για τη θέα. Αφήνουμε το χωματόδρομο στη φουρκέτα και πιάνουμε μονοπάτι ανάμεσα σε ξερολιθιές, που κινείται πάνω σε ράχες περνώντας από διαδοχικούς παλιους συνοικισμούς με ερειπωμένα καλύβια. Φτάνοντας κοντά στον συνοικισμό της Κεφάλας, το μονοπάτι στρέφεται δεξιά (ανατολικά) αλλά θα κάνουμε μια παράκαμψη μέχρι τα ερείπια του ελληνιστικού πύργου της Κεφάλας. Η συνέχεια του μονοπατιού είναι δύσκολη. Ακολουθούμε αρχικά ράχη με ΒΑ κατεύθυνση και στη συνέχεια την πλαγιά με ελιγμούς μέχρι τον πάτο της λεκάνης, απ όπου καταλήγουμε στην έρημη παραλία του Καραβά. Από εδώ θα ανηφορίζουμε προς την απέναντι ράχη (για λίγο σε χωματόδρομο) όπου τα ερείπια του οικισμού Πυργί. Από εδώ βλέπουμε το πέτρινο ακρωτήρι του Αη Γιώργη του Βιγλή και την παραλία της Συκαμιάς που είναι ο τελικός μας στόχος. Κατηφορίζουμε τη ράχη περνώντας ανάμεσα σε ερειπωμένα καλύβια, αλώνια και ξερολιθιές και κάποια στιγμή αφήνουμε τη ράχη (που οδηγεί προς τον Αη Γιώργη) για να κατεβούμε προς τη μικρή παραλία Γιαλουδάκι. Μέχρι τη Συκαμιά έχουμε να δρασκελίσουμε δυο ακόμα μικρά ακρωτήρια με το μονοπάτι αλλού να είναι σαφές κι αλλού να θέλει λίγο ψάξιμο.

Από το Πυργί μπορεί κανείς να ανεβεί και το Βάρσαμο και να συναντήσει το μονοπάτι 4, περνώντας από την αγροτική περιοχή Παμπά και την Παναγιά την Καμαρωτή σε σημείο με θέα πάνω σε ράχη