Η κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου και το δεύτερο πλοίο στις Δυτικές Κυκλάδες

Όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ, της 13/11, προς σημαντική συρρίκνωση οδεύει από το 2025 το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το μέτρο επιδοτήσεως του μεταφορικού κόστους για τούς κατοίκους των νησιών πού έχει ζωτική σημασία για την προστασία της νησιωτικότητος και την εξασφάλιση αναπτυξιακών προοπτικών στα νησιά μας. 

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θεσπίσθηκε με πρωτοβουλία του αείμνηστου Νεκτάριου Σαντορινιού και υλοποιήθηκε τον Ιούλιο τού 2018 με σκοπό την εξισορρόπηση τού κόστους μετακινήσεως των νησιωτών, την ελάφρυνση τού ανταγωνιστικού μειονεκτήματος των επιχειρήσεών τους αλλά και την μείωση τής τιμής των καυσίμων. Ωστόσο ό προϋπολογισμός για το 2023 για τα 59 νησιά στα όποια εφαρμόζεται ανέρχεται μόλις στα 90 εκατομμύρια ευρώ, ποσόν πού αναμένεται να διατηρηθεί και το 2024 για να περιορισθεί σημαντικά από το 2025 και να παραμείνει μόνο σέ ορισμένα νησιά τής άγονης γραμμής, στο πλαίσιο εξοικονομήσεως πόρων από τον κρατικό Προϋπολογισμό. Το μέτρο ισχύει και για νησιώτες ως πρόσωπα, αλλά και για επιχειρήσεις, και στην Κυβέρνηση εκτιμούν ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι για την ενίσχυση των νησιών μας, παρά μόνο ενός περιορισμένου αριθμού ακριτικών νησιών. Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου Καυσίμων εφαρμόζεται πιλοτικώς στα νησιά Αγαθονήσι, Άγιο Ευστράτιο, ’Αγκίστρι, Αλόννησο, Αμμουλιανή, ’Αμοργό, Ανάφη, ’Αντικύθηρα, ’Αντίπαρο, Άρκιοί, Αστυπάλαια, Γαύδο, Δονούσα, Ελαφόνησο, Ερεικούσσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Ιθάκη, Ικαρία, Ίο, Κάλυμνο, Κάρπαθο. Κάσο, Κέα, Κίμωλο, Κίναρο, Κουφονήσια, Κύθηρα, Κύθνο, Λέβιθα, Λειψούς, Λέρο, Λήμνο, Μαθράκι, Μαράθι, Μεγανήσι, Μεγίστη, Μήλο, Νίσυρο, Οθωνοί, Οινούσσες, Παξοί, Πάτμο, Σαμοθράκη, Σέριφο, Σίκινο, Σίφνο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκύρο, Σύμη, Σχοινούσα, Τέλενδο, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη, Ψαρά και Ψέριμο, αναδρομικά από 1-01-2023 έως 3112-2023. Οι κάτοικοι τών νησιών αυτών καταγγέλλουν ότι καταγράφονται πολύμηνες και συστηματικές καθυστερήσεις πού παρατηρούνται στην πληρωμή για το Μεταφορικό ’Ισοδύναμο. Δεν είναι λίγες οι φορές πού απευθύνονται στις υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να ενημερωθούν για το πότε θα τούς κατατεθούν τα χρήματα πού δικαιούνται, ωστόσο οι απαντήσεις πού λαμβάνουν επιτείνουν την σύγχυση.

Όσον αφορά το δεύτερο πλοίο στις Δυτικές Κυκλάδες, διαβάζουμε στην Εφημερίδα των Συντακτών, σε άρθρο της Χριστίνας Παπασταθοπούλου, πως θα ξεκινήσουν δρομολόγια από 21 Δεκεμβρίου.

Σχεδόν ενάμιση μήνα θα περιμένουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες των νησιών των Δυτικών Κυκλάδων για να δοθεί λύση στο πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών που υπάρχει, καθώς στις 21 Δεκεμβρίου ξεκινάει δρομολόγια το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Άνεμος» της εταιρείας «Aegean Sea Lines». Μέχρι τότε Μήλος, Σέριφος, Σίφνος θα εξυπηρετούνται από ένα συμβατικό επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της εταιρείας Zante Ferries, το «Διονύσιος Σολωμός».

Η «Aegean Sea Lines» με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών, με κοινωνική ευθύνη και σε βάρος των οικονομικών αποτελεσμάτων της. επέλεξε αναχωρήσεις από Πειραιά κάθε Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο, ώστε σε συνδυασμό με τα δρομολόγια του άλλου πλοίου της γραμμής να υπάρχει καθημερινή συγκοινωνία από και προς Πειραιά για τους νησιώτες μας». Σημειώνεται ότι το «Άνεμος» εκτελούσε δρομολόγια τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες στις Δυτικές Κυκλάδες, ωστόσο αποδρομολογήθηκε για τη συντήρησή του. Το πλοίο είχε μπει στη γραμμή και πάλι έπειτα από έντονες διαμαρτυρίες των δημάρχων των τριών νησιών αλλά και των επαγγελματιών.

Υπενθυμίζεται ότι οι επαγγελματίες των τριών νησιών με πρόσφατη επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη αλλά και την ακτοπλοϊκή εταιρεία «Zante Femes» ζητούσαν τον προγραμματισμό ακόμη ενός δρομολογίου από και προς τον Πειραιά για τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων. Οι εκπρόσωποι των συλλόγων και των φορέων που υπέγραφαν την επιστολή, μετέφεραν το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκόψει στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων, καθώς αυτή την εποχή εξυπηρετούνται μόνο από το «Διονύσιος Σολωμός».

Την επιστολή υπέγραφαν ο Σύνδεσμος Επαγγελματιών και Βιστεχνών Μήλου, ο Σύνδεσμος Επαγγελματιών Εμπόρων και Επισιτισμού Σίφνου και ο Σύλλογος Επαγγελματιών και Επιχειρηματιών Σερίφου και σε αυτήν επισήμαναν ότι το ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει γι’ αυτούς, αφορά τη μη διαθεσιμότητα εισιτηρίων οχημάτων, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολος και χρονοβόρος ο προγραμματισμός εργασιών και κάλυψης αναγκών τόσο των επαγγελματιών όσο και των κατοίκων των νησιών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *