Στην άβυσσο των αντεγκλήσεων, των ανούσιων ή ανύπαρκτων απαντήσεων, των λεκτικών πυροτεχνημάτων και την αλαζονείας των παρεπιδημούντων της δημοτικής αρχής, βυθίστηκε ο δρόμος του Αβυσσαλού! Κανείς δεν έδωσε μια απάντηση στη αντιπολίτευση που προσπάθησε για το αυτονόητο. Το συμφέρον των κατοίκων της Σερίφου. Και σε απλά ελληνικά ρώτησαν:
Η ασφαλτόστρωση του δρόμου, έτσι όπως γίνεται τώρα, τηρεί τις νόμιμες προδιαγραφές; ΝΑΙ η ΟΧΙ;
Αλλά απάντηση δεν πήραν. Αντ’ αυτού εισέπραξαν ειρωνικά, επιθετικά σχόλια, κατηγορίες για εξυπηρέτηση ξένων συμφερόντων, κίνητρα ταπεινά… απάντηση όμως ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ! Λες και το έργο δεν είναι δημοσίου συμφέροντος!
Και οι κλακαδόροι για άλλη μια φορά ξεσπάθωσαν, όχι και τόσο επιτυχημένα ομολογουμένως και έδωσαν εξηγήσεις όπως: (αντιγράφουμε από μπλογκ)
«[…] στην περιφέρεια παρότι οι συμβάσεις για την ασφαλτόστρωση δημοπρατούνται με τον όρο κλειστού τύπου αλλά δεν υπάρχουν εταιρείες που υποστηρίζουν αυτό το σενάριο, έτσι προτιμούνται με άσφαλτο ανοικτού τύπου όπως το έχουν εξετάσει ο εργολάβος και με την σύμφωνη γνώμη του Δήμου […] Επειδή αυτό είναι ένα ζήτημα που αφορά τον εργολάβο και τον υπεργολάβο που κάνει την ασφαλτόστρωση, και την τεχνική υπηρεσία ο Δήμος δεν έχει την ευθύνη παρότι καταβλήθηκαν προσπάθειες, η αποκατάσταση να γίνει με άσφαλτο κλειστού τύπου».
…οι οποίες εξηγήσεις αν αληθεύουν “καίνε” κανονικά τη νομιμότητα της εκτέλεσης του έργου!
Τι συμβαίνει όμως με αυτές τις περίφημες προδιαγραφές και την σύμβαση έργου που ο Δήμος κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό;
Στα τεύχη δημοπράτησης του έργου -στα οποία φυσικά έχει πρόσβαση ο οποιοσδήποτε πολίτης- δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να καταλάβει. Αρκεί να ξέρει ελληνικά και να έχει κοινό νου.
Λένε λοιπόν σαφώς οι προδιαγραφές πως η ασφαλτόστρωση θα είναι η λεγόμενη κλειστού τύπου. Αν αληθεύει –όπως ψιθυρίζεται–, πως η ασφαλτόστρωση έχει ξεκινήσει ανοικτού τύπου, βρισκόμαστε προ μιας κατάφωρης παραβίασης των όρων της σύμβασης του έργου. Περί διαφορών κλειστού και ανοικτού τύπου ασφαλτόστρωσης ανατρέξτε στους ειδικούς. Σε γενικές γραμμές το ασφαλτικό σκυρόδεμα κλειστού τύπου έχει ζωή 5 με 9 χρόνια, είναι πιο «πυκνό» από του ανοικτού και εφαρμόζεται σε περιπτώσεις, που ενδιαφέρει, πέραν από την εξασφάλιση της αντιολισθηρότητας, η ενίσχυση και η στεγανότητα του οδοστρώματος. Το ασφαλτικό σκυρόδεμα ανοικτού τύπου έχει ζωή 4 με 7 χρόνια, περισσότερα κενά, και το μόνο του πλεονέκτημα είναι η καλύτερη διατήρηση της αντίστασης σε ολίσθηση και σε υψηλές ταχύτητες. Α, και ΔΕΝ είναι καλό να στρώνεται με κακοκαιρία, αλλιώς χαλάει πολύ πιο γρήγορα…
Αλλά μην μένουμε στις διαφορές… Το ουσιώδες είναι η τήρηση των προδιαγραφών.
Τηρούνται; ΝΑΙ η ΟΧΙ;
Ας μείνουμε σε αυτό. Έχουμε ακόμα πολλές απορίες και ερωτηματικά, αλλά δεν είναι της στιγμής…