Δείτε τον δρόμο που κόστισε στη Σέριφο 1.000.000 € !

Ενώ ο δρόμος της παραλίας στο Λιβάδι είναι ακόμα χωματόδρομος (στο ποτάμι), η έλλειψη νερού χτυπάει καμπανάκι , ο βιολογικός λειτουργεί στο όριο, ο ΧΥΤΑ γεμίζει επικίνδυνα, το έργο ασφαλτόστρωσης στον Αβεσσαλό φαίνεται ότι εκτός από τεχνικά προβλήματα, δεν τα κατάφερε να φτάσει ως την παραλία και τον οικισμό. Μάλλον δεν έφτασε το ένα εκατομμύριο ευρώ των Σερφιωτών!

Και για να τα εξηγήσουμε ξεκινάμε με το σύνθημα: “Ο δρόμος (του Αβεσσαλού) συνεχίζει να έχει τη δική του ιστορία…”

Ήταν 17 Νοεμβρίου του 2023 όταν ο ίδιος ο Δήμος Σερίφου με νόημα “κορόϊδευε” τις αναρτήσεις μας για το αδιαφανές πλαίσιο του έργου του Αβεσσαλού. Τον ίδιο εκείνο μήνα η αντιπολίτευση έκανε εγγράφως και με αριθμό πρωτοκόλλου μια απλή ερώτηση στη δημοτική αρχή: 

Η ασφαλτόστρωση του δρόμου τηρεί τις νόμιμες προδιαγραφές σύμφωνα με την προκήρυξη; ΝΑΙ η ΟΧΙ;

Φυσικά δεν πήραν ποτέ απάντηση και η ασφαλτόστρωση συνεχίστηκε καλυπτόμενη από πέπλο μυστηρίου όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές της (ανοικτού ή κλειστού τύπου), τον σχεδιασμό της και τόσα άλλα.  Η Δημοτική αρχή συνέχιζε να γράφει  επιδεικτικά στα παλαιότερα των υποδημάτων της το αίτημα και μόλις ΕΝΑ 24ΩΡΟ ΠΡΙΝ την επιτροπή λογοδοσίας (ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2024) έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μερικά χαρτιά -σαν καθρεφτάκια- στους ιθαγενείς της αντιπολίτευσης. Το Νοέμβρης 23 -Φλεβάρης 24 να σημειωθεί παρακαλώ!

Τότε στην προσπάθειά τους να υποστηρίξουν τη δημοτική αρχή κάποια  μπλογκ με υποτιθέμενο αριστερό προσανατολισμό είχαν γράψει:

«[…] στην περιφέρεια παρότι οι συμβάσεις για την ασφαλτόστρωση δημοπρατούνται με τον όρο κλειστού τύπου αλλά δεν υπάρχουν εταιρείες που υποστηρίζουν αυτό το σενάριο, έτσι προτιμούνται με άσφαλτο ανοικτού τύπου όπως το έχουν εξετάσει ο εργολάβος  και με την σύμφωνη γνώμη του Δήμου […] Επειδή αυτό είναι ένα ζήτημα που αφορά τον εργολάβο και τον υπεργολάβο που κάνει την ασφαλτόστρωση, και την τεχνική υπηρεσία ο Δήμος δεν έχει την ευθύνη  παρότι καταβλήθηκαν προσπάθειες, η αποκατάσταση να γίνει με άσφαλτο κλειστού τύπου».

Χωρίς να το θέλουν προφανώς επιβεβαίωσαν τις υποψίες όλων πως το έργο εκτελέστηκε εκτός προδιαγραφών προκήρυξης… 

Ο δρόμος ασφαλτοστρώθηκε, δεν μπορούσε πια να μείνει κρυφό πως δεν τηρήθηκαν οι προδιαγραφές της αρχικής μελέτης και ο ίδιος ο δήμαρχος πρόσφατα προέβαλε το επιχείρημα πως δεν υπήρχε διαθέσιμο τέτοιο μηχάνημα που στρώνει κλειστού τύπου άσφαλτο και πως έτσι ο δρόμος θα κόστιζε 500.000 ευρώ περισσότερο!

Γιατί όμως τέτοια μυστικοπάθεια και άρνηση να δοθούν τα στοιχεία που αφορούν το έργο μήνες ολόκληρους από την Δημοτική αρχή; 

ΤΙ ΟΜΩΣ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ;

Κατ’ αρχήν καμμία μελέτη δεν μπορεί να πέσει έξω κατά 500.000€… αγροτικό δρόμο στρώνουμε όχι εθνική οδό! Επιπλέον 1 εκατομμύριο κόστιζε όλο το έργο!

Και τώρα διαβάστε μια μίνι συνέντευξη Σερφιώτη – ο οποίος ζήτησε να μείνει ανώνυμος, διότι είναι γνωστός ο ρεβανσισμός των παρεπιδημούντων της δημοτικής αρχής- και ο οποίος φαίνεται να γνωρίζει καλά τα όσα συνέβησαν…

“Ο δήμος Σερίφου υπέβαλε ένα τεχνικό δελτίο για άσφαλτο κλειστού τύπου και όσα χρήματα αιτήθηκε του δόθηκαν. Για την υλοποίηση έκανε προγραμματική σύμβαση με την αναπτυξιακή του δήμου Φυλής και ορίστηκε κοινή επιτροπή παρακολούθησης όπου ένα μέλος είναι από το δήμο Σερίφου και δύο από την αναπτυξιακή. Η μελέτη συντάχθηκε αλλά ο συντάκτης  αγνοούσε  ότι στην Σέριφο δεν υπήρχε μηχάνημα για άσφαλτο κλειστού τύπου και δεν προβλέφθηκαν χρήματα για μεταφορά τέτοιου μηχανήματος.

Μόλις έγινε η δημοπρασία και ανέλαβε ο εργολάβος, η αναπτυξιακή εταιρεία  παρατήρησε ότι …υπήρχαν απρόβλεπτες εργασίες (!!!) οπότε έκαναν συμπληρωματική σύμβαση και απορρόφησαν όλα τα απρόβλεπτα χρήματα του προϋπολογισμού.

Όταν  έφτασε η ώρα της ασφαλτόστρωσης διαπίστωσαν ότι  δεν υπήρχε μηχάνημα στη Σέριφο για άσφαλτο κλειστού τύπου και το κόστος για να μεταφερθεί το μηχάνημα στη Σέριφο ήταν…50.000 € . Όμως δεν υπήρχαν άλλα χρήματα στα απρόβλεπτα . 

Αλλά και να έβρισκε κάποιος τα χρήματα αυτά η κινητή μονάδα έπρεπε να πάρει αδειοδότηση και ο χρόνος  για την αδειοδότηση είναι 4 μήνες οπότε κρίνοντας ότι είναι μεγάλη η καθυστέρηση  για το έργο έδωσαν ένα μήνα παράταση για να ετοιμαστεί ο εργολάβος για άσφαλτο ανοιχτού τύπου (προφανώς γνώριζαν ότι μηχανήματα για την ανοιχτού τύπου είχε στη Σέριφο και αδειοδοτημένο χώρο για τη βαφή της ασφάλτου είχε  στο εργοτάξιο πλησίον του φράγματος ). 

Επειδή όμως η άσφαλτος  ανοιχτού τύπου έχει χαμηλότερο κόστος επέκτειναν την ασφαλτόστρωση του αγροτικού δρόμου κατά 1200 τετραγωνικά (δηλαδή 240 μέτρα μήκος δρόμου) ώστε να δαπανηθούν τα ίδια χρήματα που προέβλεπε η ασφαλτόστρωση κλειστού τύπου.

Όλα όσα λέω τα βρίσκει κάποιος στη διαύγεια και δείτε προσεκτικά τα link συνδέσμους. Δεν θα σταθώ στο γεγονός οτι τα 50.000 έγιναν 500.000 θα σταθώ όμως  στο ότι 5 πόντοι ασφάλτου κλειστού τύπου με 5 πόντους ανοιχτού τύπου – ειδικά όταν η ασφαλτόστρωση γίνεται χειμώνα- ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ . Με 5εκ. άσφαλτο ανοικτού τύπου στη  πρώτη βροχή βγαίνει χλώρη!”

ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ -LINKS

3 ανακεφαλαιωτικός πίνακας 

https://et.diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%A8%CE%A8%CE%9B46%CE%9D%CE%A041-877

2 ανακεφαλαιωτικός πίνακας 

https://et.diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%9C7%CE%9646%CE%9D%CE%A041-%CE%936%CE%99

Προγραμματική δήμου Σερίφου 

https://et.diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%A4%CE%A4%CE%A946%CE%9D%CE%A041-1%CE%A60

1 συμπληρωματική σύμβαση

https://et.diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%9C7%CE%9646%CE%9D%CE%A041-%CE%936%CE%99

ΠΩΣ ΤΕΛΙΚA ΣΤΡΩΘΗΚΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ;

Όσοι γνωρίζουν λένε με σιγουριά,  πως πέρα από τον ντόπιο εργολάβο που μετέφερε τα υλικά και μερικούς εργάτες, ουδείς άλλος από την εργολήπτρια εταιρεία δεν εμφανίστηκε στο νησί την ώρα που στρωνόταν ο δρόμος. Μονάχα ο χειριστής του οδοστρωτήρα και… ο οδοστρωτήρας! Δηλαδή στρώθηκε μόνος του ο δρόμος; Ανέλαβε την διεκπεραίωση του έργου κάποιος άλλος που δεν γνωρίζουμε; Νέα ερωτηματικά εδώ.

Με την πρώτη βροχή τα χόρτα άρχισαν να ξεφυτρώνουν, τα άκρα του δρόμου ξέφτιζαν.  Το χαλίκι 3Α δεν φαίνεται να έχει πατηθεί σωστά, και το πάχος της ασφάλτου θα πρέπει να μετρηθεί για να διαπιστωθεί αν η απόκλιση είναι τόσο μεγάλη όση βλέπει το μάτι. Η χάραξη του δρόμου έχει δημιουργήσει μια απίθανη φουρκέτα με μεγάλη κλίση που κοντά στο πέταλο οδηγεί στο χάος! Δύο αυτοκίνητα δεν χωρούν στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου του Αβεσσαλού, ενώ ένα μακρύ αυτοκίνητο χρειάζεται να κάνει μανούβρα για να στρίψει. Ο δρόμος… τελειώνει σε κακοτράχαλο χωματόδρομο (!!! )στην κατηφόρα πριν τη παραλία. Ο δρόμος δηλαδή δεν φτάνει στην παραλία και τον μικρό οικισμό!  Συγνώμη, αυτό ήταν το μεγαλειώδες έργο που κόμπαζε χρόνια τώρα ο Δήμος Σερίφου;

ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΙΤΕ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ ΣΕ VIDEO ΑΠΟ ΕΔΩ

Χάραξη και κατάληξη δρόμου προς Αβεσσαλό

ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ…

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σε επισήμανση της αντιπολίτευσης πως υπάρχει επικινδυνότητα του δρόμου/σχεδιασμού σε πολλά σημεία, πως δεν υπάρχουν ακόμη πινακίδες σήμανσης και η ασφαλτόστρωση μπορεί να χαρακτηριστεί και ως πλημμελής, η απάντηση ήταν πως θα μπουν «προστατευτικές μπάρες». Θαυμάσια!

Προς το παρόν αναμένουμε την παραλαβή του έργου, το οποίο ακόμη δεν έχει παραληφθεί επισήμως από την επιβλέπουσα μηχανικό κα Μισαηλίδου. Περιμένουμε δε με μεγάλο ενδιαφέρον την άποψή της… και το τελικό ΕΧΕΙΝ ΚΑΛΩΣ όπου θα κορυφωθεί το “ταχύδραμα” της έμπνευσης και κατασκευής του δρόμου του Αβεσσαλού. 

Περιμένοντας νέες εξελίξεις να σταθούμε λίγο στις αιτιάσεις του δημάρχου περί κλειστού και ανοικτού τύπου. Με την ίδια λογική, σε μελλοντικές προκηρύξεις του δήμου,  θα προτάσσεται δηλαδή η ευκολία προμήθειας της υπηρεσίας ή του υλικού, και το οικονομικό συμφέρον; Π.χ. αν γίνει προκήρυξη για δημοτικό λεωφορείο (λέμε τώρα μια τελείως φανταστική περίπτωση…), επειδή δεν υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα, θα πάρουμε 15 ποδήλατα που θα είναι και πιο φτηνά…. Για το οικονομικό συμφέρον των δημοτών… Για το δικό σας καλό βρε κουτά!

ΥΠΟΓΡΑΦΗ: Η δημοσιογραφική ομάδα του EcoSerifos.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ: Για όσους δεν γνωρίζουν, οι προδιαγραφές περιέγραφαν ασφαλτόστρωση κλειστού τύπου. Σε γενικές γραμμές το ασφαλτικό σκυρόδεμα κλειστού τύπου έχει ζωή 5 με 9 χρόνια, είναι πιο «πυκνό» από του ανοικτού και εφαρμόζεται σε περιπτώσεις, που ενδιαφέρει, πέραν από την εξασφάλιση της αντιολισθηρότητας, η ενίσχυση και η στεγανότητα του οδοστρώματος. Το ασφαλτικό σκυρόδεμα ανοικτού τύπου έχει ζωή 4 με 7 χρόνια, περισσότερα κενά, και το μόνο του πλεονέκτημα είναι η καλύτερη διατήρηση της αντίστασης σε ολίσθηση και σε υψηλές ταχύτητες. Α, και ΔΕΝ είναι καλό να στρώνεται με κακοκαιρία, αλλιώς χαλάει πολύ πιο γρήγορα…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *